كاهش هيجان در بورس تهران

به وبلاگ »»»بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد)««« خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اخبار اقتصادی
دانلود
جزوه
رمان
نرم افزار
اقتصادی
آموزشی
شعر
مقاله
اخبار دانشکده
عکس های یادگاری
داستان اقتصادی
طنز،اس ام اس و لطیفه اقتصادی
کاریکاتور اقتصادی
اقتصاد اسلامی
اقتصاددانان
مطالب ارسالی شما
متفرقه
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 5341
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: mojtaba fatemi nezhad

تبلیغات

كاهش هيجان در بورس تهران

كارنامه دو ماهه بازار سهام نشان مي‌دهد


كاهش هيجان در بورس تهران


پايان يك هفته افت بورس؟

دنياي اقتصاد- بورس تهران پس از ثبت فروردين رويايي در نخستين ماه سال جاري و رشد 7/13 درصدي شاخص بورس، در دومين ماه سال با ضعف در اكثر متغيرهاي عملكردي خود مواجه شد، به گونه‌اي كه بازدهي بورس با افت معنادار به منفي 2/1 درصد رسيد و ارزش معاملات نيز بيش از 23 درصد كاهش يافت. ثبت بازدهي بيش از 13 درصد در فروردين امسال، يادآور خاطرات سال گذشته و ثبت بازدهي مشابه در فروردين ماه 89 است. خاطراتي كه با خود ركود نسبي بازار را در ماه‌هاي باقيمانده بهار در پي دارد.

 

كارنامه دوماهه 90 منتشر شد
كاهش هيجان بورس پس از فروردين رويايي
گروه بورس- اعظم شريفي: تداوم ركوردشكني‌هاي منفي شاخص بورس اوراق بهادار طي ارديبهشت‌ماه علاوه بر بازدهي منفي 2/1 درصدي بورس اوراق بهادار، كاهش 1/23 درصدي ارزش معاملات را در مقايسه با فروردين‌ماه براي بازار سهام به ارمغان آورد.
بورس تهران سال 90 را با يك فروردين‌ طلايي آغاز كرده بود كه ركوردشكني‌هاي مثبت آن بازدهي خيره‌كننده مثبت 7/13 درصدي را به همراه داشت. رشد شتابان شاخص در فروردين‌ماه امسال كه با الگوبرداري از سال‌هاي قبل رخ داد، در ارديبهشت‌ماه نه‌تنها متوقف شد بلكه روندي نزولي يافت.
به طوري كه عملكرد بورس تهران حتي در تعداد روزهاي كاري مثبت 2 ماهه گذشته نيز از 2 ماهه نخست سال 89 تبعيت كرده و از 39 روز كاري دوماه گذشته، شاهد 25 روز مثبت بود.
بنابر اين گزارش، طي 20 روز كاري بورس در ماه گذشته به دلايلي چون كاهش قيمت‌هاي جهاني مواد خام، تشديد مسائل سياسي روز، موضع‌گيري‌هاي مسوولان در خصوص معاملات خودرويي‌ها، نياز به استراحت شاخص و كاهش جريان نقدينگي جديد، همه متغيرهاي اصلي معاملات با روندي نزولي مواجه شدند، به طوري كه با داد و ستد بيش از 9/5 ميليارد سهم عادي و حق تقدم شركت‌ها، بيش از 9/1 هزار ميليارد تومان توسط 126 هزار و 717 خريدار جابه‌جا شد كه در مقايسه با 19 روز كاري فروردين‌ماه به ترتيب كاهش 16، 23 و 18 درصدي را نشان مي‌دهند.
از طرف ديگر افزايش تعداد روزهاي منفي شاخص در ماه پيش و نوسان رو به منفي سهام اكثر شركت‌ها، در نهايت منجر به كاهش 325 واحدي شاخص در مقايسه با ابتداي ماه شد.
هرچند در روزهاي پاياني ماه، شاخص با بهبود نسبي، موفق به عبور از خط مقاومت 26 هزار واحدي شد و در رقم 26 هزار و 155 واحدي به ثبت رسيد، اما نتوانست رونق ماه اول سال را تكرار كند.
با اين حال ارزش بازار اوراق بهادار در پايان ارديبهشت‌ماه به مبلغ 122 هزار و 900 ميليارد تومان رسيد و در مقايسه با ابتداي امسال همچنان 1/10 درصد افزايش نشان مي‌دهد. بر اين اساس بازدهي بورس با از دست دادن 2/1 درصد از بازدهي خود طي ارديبهشت‌ماه، به 3/12 درصد رسيده است. از سوي ديگر متوسط P/E بازار در ارديبهشت‌ماه 69/8 مرتبه بود كه در مقايسه با ابتداي امسال يك مرتبه افزايش نشان مي‌دهد.
افزايش ارزش و كاهش حجم معاملات
بنابراين اطلاعات در معاملات 2 ماهه امسال 12 ميليارد و 995 ميليون سهم به ارزش 45 هزار و 156 ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار جابه‌جا شد كه در مقايسه با معاملات 2 ماه نخست سال گذشته به ترتيب 21 درصد و 57 درصد كاهش نشان مي‌دهند. اين در حالي است كه ارزش معاملات خرد و بلوك در دوماهه نخست امسال با داد و ستد 12 ميليارد و 502 ميليون سهم به ارزش 43 هزار و 704 ميليارد ريال رسيد كه به ترتيب 63 و 116 درصد رشد نشان مي‌دهد.
حقيقي‌ها، فروشندگان اصلي ارديبهشت
نكته قابل توجه در معاملات ارديبهشت‌ماه فروش گسترده سهام توسط معامله‌گران حقيقي فعال در بازار سهام بود. در نتيجه اين روند، افراد حقيقي در ازاي 9236 ميليارد ريال خريد سهام اقدام به فروش 9521 ميليارد ريال سهم كردند كه بر اين اساس ميزان فروش حقيقي‌ها 285 ميليارد ريال بيشتر از خريد توسط اين گروه بود.
اين در حالي است كه اين تراز در فروردين‌ماه مثبت بود و خريد حقيقي‌ها 981 ميليارد ريال بيشتر از فروش آنها بود.
در همين حال خريد حقوقي‌ها طي ارديبهشت‌ماه به 10 هزار و 346 ميليارد ريال رسيد در حالي كه فروشي معادل 10 هزار و 60 ميليارد ريال از طرف اين معامله‌گران در بازار اتفاق افتاد.
معمولا در ماه‌هايي كه خريد حقيقي‌ها از فروش آنها پيشي مي‌گيرد، بازار با صعود شاخص مواجه است و در شرايط معكوس، شاخص روند نزولي به خود مي‌گيرد.
رايانه صدرنشين رشد ارزش بازار
در بين 37 صنعت فعال در بورس تهران، سه شركت حاضر در گروه رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن طي دوماه گذشته بيشترين رشد شاخص قيمت را تجربه كردند. بر اين اساس شاخص قيمت اين گروه با افزايش 7/45 درصدي در مقايسه با ابتداي امسال مواجه بود. همچنين ماشين‌آلات دستگاه‌هاي برقي با 4/41 درصد افزايش، شركت‌هاي چندرشته‌اي صنعتي با 4/36 درصد افزايش، استخراج ساير معادن با 6/25 درصد افزايش و خدمات فني و مهندسي با 21 درصد افزايش در مقايسه با ابتداي امسال در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند.
فلزات اساسي صدرنشين ارزش بازار
اين در حالي است كه 24 شركت گروه فلزات اساسي همچنان با در اختيار داشتن سهم 06/17 درصدي از ارزش بازار، بيشترين ارزش بازار بورس تهران را در بين گروه‌هاي عمده در اختيار دارند.
ارزش بازار اين گروه از ابتداي امسال 11 درصد افزايش نشان مي‌دهد. گروه‌هاي بانك‌ها، مخابرات، شركت‌هاي چندرشته‌اي صنعتي و كانه‌هاي فلزي رتبه‌هاي بعد را به خود اختصاص دادند.افزون براين مخابرات تنها گروهي است در ميان گروه‌هاي برتر كه شاهد كاهش 10 درصدي ارزش بازار در مقايسه با ابتداي امسال بوده است. اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه مخابرات با برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه اقدام به تقسيم سود 430 ريالي به ازاي هر سهم كرد.
50 درصد معاملات در اختيار 14 كارگزار
در همين حال عملكرد ماه گذشته 87 شركت كارگزاري خصوصي و وابسته به بانك‌ها و نهادهاي مالي نشان مي‌دهد همچنان 10 تا 15 شركت كارگزاري اول، سهم قابل توجهي از داد و ستد‌ها را انجام داده‌اند.
براساس اين گزارش، در اين ميان كارگزاري بانك ملت با انجام چند معامله قابل توجه براي زيرمجموعه هاي بانك، 91/9 درصد از ارزش كل معاملات كل سهام شركت‌هاي بورسي را به خود اختصاص داد تا در صدر شركت‌هاي كارگزاري قرار گيرد.
كارگزاري مفيد هم با انجام 35/7درصد از حجم معاملات رتبه دوم و كاسپين مهر ايرانيان با 56/5 درصد از كل معاملات رتبه سوم را كسب كرد.
شركت‌هاي كارگزاري آرمون بورس، بهمن، آگاه، مهر آفرين، نهايت نگر، حافظ، بانك صادرات، بانك كشاورزي، بهگزين، بانك اقتصاد نوين و امين آويد هم با اختصاص 6/3 تا حداكثر 89/1 درصد از ارزش معاملات خرد و بلوك در پله‌هاي سوم تا چهاردهم ايستادند.
در همين حال كارگزاري‌هاي بانك ملت، كاسپين مهر ايرانيان و مفيد از نظر معاملات عادي خرد و بلوك رتبه‌هاي اول تا سوم داشتند.
نكته جالب توجه در معاملات الكترونيكي، رتبه اول كارگزاري مفيد با در اختيار داشتن 38 درصد از معاملات الكترونيكي است كه رتبه اول را براي اين كارگزاري به همراه داشت.
همچنين كارگزاري نهايت نگر 87/9 درصد، كشاورزي 6 درصد و آبان 7/5 درصد از معاملات الكترونيكي را به خود اختصاص دادند.
در قعر جدول هم شركت‌هاي كارگزاري آبتين استاك، آثل، معين سهم، جهان سهم، بدره سهام، سهام پويا، سهم يار، شاخص سهام، سهم آذين و دنياي نوين با 8 تا حداكثر 2 دهم درصد از معاملات ماه گذشته ايستاده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط اقتصاد 85 در شنبه 7 خرداد 1390برچسب:اخبار ویژه, اقتصادی,فارکس,مسکن,طلا,آتی,معاملات آتی,eviews,word2007,comfar,office,جزوه آموزشی,نرم افزار اقتصادی, در ساعت 12:41 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ بچه های اقتصاد 85 دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی خوش آمدید.
آرشيو
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
اقتصاد 85
dastmard
ariamoradi
آخوندی
مهر
رها
مرضیه
ناهید
جوادي
شیرین
saeed
sara seyedi
Ali
saeede
economist
salehnia
shabnam
setare
majid
strenger
monaaa
rashidiomid
682011
ebrahimamar
hosseinja
ecfarid
islamiceco
somayye
daneshvar
orkid
mac
sukhtedelan1987
khalghani
ghazale
hosein86
hosseinahmadirad
lolohamed
ehsan_m
amdadras
ali2
niko
nahid
mahdikeikha
zohori
khosravi
rahim1557
SOS14386
barfikhanom
اكبر جعفري
مهربان
azar
hjp1356
mohammadk1932
hassanzadeh
Hadi
amir_csj
baharehghasemi
omidezanlo
kia
somayeh
H.KH
لينكستان
تورهای مشهد
اقتصاد 88 باهنر کرمان
Economics88-yazd uni
مشخصات فنی خودروهای 2011 و2012
معماری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های اقتصاد 85 (دانشگاه فردوسی مشهد) و آدرس economy85.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

آیا «دنا» سمند است؟
جديدترين خودروی ايرانی نامگذاری شد
خریدار خودروی احمدی نژاد بدهکار بزرگ اقتصادی و از نزدیکان مشائی و بقائی است
نبض بازار بورس
کارنامه و درصدهای رتبه ۷۰ رشته اقتصاد ارشد۸۷
نرم افزار كامفار COMFAR EXPERT III چیست؟
عکس های یادگاری
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , economy85.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com